Благодаря за идеята, това с активите под наем звучи много приемливо. Ще го коментирам със счетоводителката и ще докладвам ;)
Здравейте отново.

Към момента, всичко е заведено като стоки на склад - и наличните и дадените под наем. И тези под прага за ДМА, и тези над него. Т.е. както си беше и преди да започнем да отдаваме техника под наем. И да техниката си остава наша собственост. Ние не искаме да ги отписваме, а да ги осчетоводим по най-правилния начин. Ако ги отчетем като директни разходи на какво основание бихме продължили да таксуваме клиентите в последствие?
Здравейте, фирмата ни се занимава с продажба на кафе, кафе машини и вендинг автомати. От няколко месеца шефа ни вкара нова дейност във фирмата, като започнахме да предоставяме на клиентите кафе машини и вендинг автомати под наем, като цената на кафе машините е от 400 до 800лв с ДДС, а на вендинг автоматите достигат до 2-3 хиляди лв. Вчера разбрах че счетоводителката ни тези машини ги завежда на склад, но реално те не са в склада ни, а в офисите на клиентите ни и предполагам ако ни дойде проверка ще стане голяма беля, въпреки че си имаме договори с клиентите каква машина имат и какъв наем плащат за това. Въпросът ми е по какъв начин да се осчетоводи тази техника.